Rekabet Otoritesi, resmi internet sitesinde duyurduğuna göre; Kurul, Google‘ın PMAX adlı kampanyasının çevrim içi reklam sektöründeki hakimiyetini kötüye kullanıp kullanmadığını araştırmak üzere soruşturma başlattı.
Google’ın 2021 yılında lanse ettiği bu kampanya, reklam verenlere Google Ads platformundaki tüm reklam alanlarına tek bir kampanya üzerinden erişme imkanı sunuyor.
Soruşturma sürecinde, Google’ın söz konusu kampanya vasıtasıyla sektördeki hakimiyetini diğer reklam hizmetlerine aktarılıp aktarmadığı, adil olmayan uygulamalarda bulunup bulunmadığı ve veri entegrasyonu yoluyla rekabeti engellip engellemediği detaylı bir şekilde incelenecek.
Öte yandan, Rekabet Kurumu tarafından yapılan soruşturma kararları, incelenen şirketlerin kanunu ihlal ettiği ve cezalandırıldığı anlamına gelmemektedir. Her şirket masumiyetini kanıtlama hakkına sahiptir.